Efter höstens uppskattade serie om världens bästa kontorslandskap tar vi ett samlat grepp om platsvarumärken. I slutet av maj arrangerar vi en workshop på temat platsmarknadsföring (place branding). Välkommen den 28 maj, kl. 12 – 16.30. Workshoppen äger rum hos Manifesto på Stora Nygatan 60 i hjärtat av Malmö (mittemot Hotel S:t Jörgen). Pris 800 kronor exkl. moms. Lunch och eftermiddagsfika ingår.
Program:
Kl. 12 Hej och lunch!
Kl. 13-13.45 Vår strateg Michael Nilsson pratar plats från ett varumärkesperspektiv och presenterar en färsk undersökning om hur Sveriges kommuner ser på det egna varumärket.
Kl. 13.45.14.15 P som i plats: En enkel arbetsmodell för destination branding. Framgångssagan om ishotellet i Jukkasjärvi
Kl. 14.15-15 En strategiövning för platsvarumärken
Kl. 15-15.30 Fika och presentationer
Kl. 15.30-16 Michael berättar om sina erfarenheter av hur man flyttar en stad efter att ha varit i Gällivare på Interdesign 2009: City Move.
Kl. 16-16.30 En genomgång av platsmarknadsföringens vanligaste misstag. Avslutande diskussion och frågestund.
Vill du veta mer, ring Michael Nilsson, 0732-486186. Anmälan till info@manifesto.se Obs. Vid detta tillfälle är antalet platser begränsat till 16 personer så anmäl dig gärna i god tid.