Manifestos förlag ger ut böcker inom våra egna specialområden. De två första tar ett fast grepp om sociala medier medan den tredje handlar om design av logotyper. Våra närmaste titlar handlar dels om kreativitet, dels om platsmarknadsföring och destinationsutveckling.
Vår senaste bok heter Logoboken och finns, till skillnad från våra övriga titlar, endast i digital form. Här kan du ladda ner den: Logoboken: Om varumärkets största gemensamma nämnare
Sociala? Medier? är vår senaste bok om den sociala webben – en antologi där 36 skribenter från olika yrkesområden reflekterar över det sociala medielandskapet. Här kan du ladda ned den: Sociala? Medier? En antologi om en ny tid. Föredrar du att läsa den i tryckt form har vi fortfarande några exemplar kvar som vi säljer för 200 kr exkl moms och porto. Maila till info@manifesto.se.
Vår första bok om sociala medier heter Den sociala revolutionen – Varumärkets guide till de sociala medierna. Det snackas otroligt mycket om sociala medier. I stället för mer snack vill vi bidra med mer kunskap på området. Den sociala revolutionen betraktar den sociala webben med ett varumärkesperspektiv och visar hur varumärken utvecklas med hjälp av sociala medier. Författare är Michael Nilsson. Bokens förstaupplaga är slutsåld och framöver distribueras den digitalt. Ladda ner den här:
Den sociala revolutionen – Varumärkets guide till de sociala medierna