Ny varumärkesplattform för Söderhamn

Ny varumärkesplattform för Söderhamn

Nu är vi glada att kunna presentera ett förslag på ny varumärkesplattform för Söderhamn. Vår strateg Michael Nilsson har varit processledare för arbetet med att utveckla söderhamnarnas nya plattform, som har involverat många olika grupper i kommunen. Efter att...
Ett besök hos Svenska Turistföreningen

Ett besök hos Svenska Turistföreningen

Igår träffade jag Maria Skarve, varumärkesansvarig på Svenska Turistföreningen. STF har varit tidigt ute att marknadsföra sig i  sociala medier. Vi skrev om kampanjen Sveriges svenskaste jobb i ett tidigare nummer av Platskontoret. I nästa nummer skriver vi om deras...
STF och Folkdräkt 2.0 – en svensk moderesa med bröllopsknorr

STF och Folkdräkt 2.0 – en svensk moderesa med bröllopsknorr

STF skapade kampanjen Folkdräkt 2.0 för att fira 125 år och för att väcka framför allt de ungas intresse för Sveriges landskap. Ett ovanligt och lyckat exempel på platsmarknadsföring. 25 utvalda designer fick välja ett landskap och skapa varsin dräkt och bedömdes...
Presentation för Söderhamns kommunstyrelse

Presentation för Söderhamns kommunstyrelse

Igår presenterade jag Söderhamns nya varumärkesplattform för kommunstyrelsen. Vi har lett processen och utvecklat en varumärkesplattform bestående av tre utvecklingsteman, lika många värderingar samt en vision för varumärket Söderhamn. Att döma av reaktionerna och...
Manifesto testar: Malmöfestivalen

Manifesto testar: Malmöfestivalen

I dag startar årets upplaga av Malmöfestivalen, en av Sveriges äldsta och mest uppskattade (vågar vi påstå) stadsfestivaler. På lunchen begav vi oss ner till Gustav Adolfs torg för att utse den bästa festivalmaten. Denna gång bestod testpanelen av Gunilla Rådström (på...