Nu är vi glada att kunna presentera ett förslag på ny varumärkesplattform för Söderhamn. Vår strateg Michael Nilsson har varit processledare för arbetet med att utveckla söderhamnarnas nya plattform, som har involverat många olika grupper i kommunen. Efter att...
Igår träffade jag Maria Skarve, varumärkesansvarig på Svenska Turistföreningen. STF har varit tidigt ute att marknadsföra sig i sociala medier. Vi skrev om kampanjen Sveriges svenskaste jobb i ett tidigare nummer av Platskontoret. I nästa nummer skriver vi om deras...
STF skapade kampanjen Folkdräkt 2.0 för att fira 125 år och för att väcka framför allt de ungas intresse för Sveriges landskap. Ett ovanligt och lyckat exempel på platsmarknadsföring. 25 utvalda designer fick välja ett landskap och skapa varsin dräkt och bedömdes...
Igår presenterade jag Söderhamns nya varumärkesplattform för kommunstyrelsen. Vi har lett processen och utvecklat en varumärkesplattform bestående av tre utvecklingsteman, lika många värderingar samt en vision för varumärket Söderhamn. Att döma av reaktionerna och...
I dag startar årets upplaga av Malmöfestivalen, en av Sveriges äldsta och mest uppskattade (vågar vi påstå) stadsfestivaler. På lunchen begav vi oss ner till Gustav Adolfs torg för att utse den bästa festivalmaten. Denna gång bestod testpanelen av Gunilla Rådström (på...