Den 17 oktober är det dags för Platskonferensen 2012. Vi ser fram emot fyra föredrag och en workshop, med fokus på platsmarknadsföring och platsvarumärken. På programmet står sociala medietrender, Branding Sweden, varumärkesutveckling i Mariestad, Svenska...
I fredags morse talade vår varumärkesstrateg Michael Nilsson på temat kreativitet för Marknadsföreningen i Helsingborg. Föreläsningssalen i Dunkers kulturhus var fullsatt och publikens engagemang gick inte att ta miste på, bra respons både under och efter föredraget....
Varför instiftar man ett pris för sociala medier, med en prissumma på 100 000 kr? Precis det frågade vi Göran Björklund, Kommunsekreterare i Borås Stad och initiativtagare till konferensen Mötesplats sociala medier. Så här svarade han (i en något förkortad version):...
»Landsting och kommuner hyr ofta in dyra konsulter i syfte att stärka sitt varumärke. Resultatet tenderar att bli floskler utan någon egentlig substans. I Söderhamns kommun tog man reda på vad kommunens invånare tyckte och fick ett varumärke som är både enkelt och...
Under onsdagen hade vi slutpresentation i Karlshamn. Manifesto har varit sidekick till Metro Arkitekter i Malmö. Uppdraget har i första hand omfattat stadsplanering och har även inkluderat de Köpenhamnsbaserade landskapsarkitekterna Kragh-Berglund. Beställaren,...