Vårt nyhetsbrev Platskontoret handlar om platsmarknadsföring, varumärken och andra upplevelser. I dagarna släppte vi årets första nummer, Platskontoret nr 10. Du kan bland annat läsa om varumärkesprojektet Branding Sweden och bekanta dig med arbetsmodellen Mål, Mät,...
Den 19 mars går Bibliotekskonferensen av stapeln i Stockholm. Under tre dagar får alla som arbetar på bibliotek lära sig mer om varumärkesutveckling, sociala medier och ungas mediekonsumtion. Allt för att deltagarna ska få ett bättre grepp om bibliotekets möjligheter...
Branding Sweden är ett utvecklingsprojekt med fokus på varumärket Sverige. Vi på Manifesto har tagit initiativ till den här processen för att vi vill öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Varumärket Sverige står inför stora utmaningar framöver och vi vill...
Vi har precis satt igång med att utveckla en hemsida för Branding Sweden, vårt eget initiativ för att skapa ett bredare engagemang i näringslivet för vårt nationella varumärkesarbete. Våra eminenta praktikanter Kalle och Erika såg till att få upp alla idéer på bordet,...
Sveriges nationella varumärkesarbete är en tämligen toppstyrd historia. Tyvärr är det också ett bra (om än dåligt) exempel på hur det går när den ena handen inte ser vad den andra gör. De myndigheter som är satta att utveckla olika aspekter av varumärket Sverige,...