Nytt nummer av Platskontoret ute

Nytt nummer av Platskontoret ute

Vårt nyhetsbrev Platskontoret handlar om platsmarknadsföring, varumärken och andra upplevelser. I dagarna släppte vi årets första nummer, Platskontoret nr 10. Du kan bland annat läsa om varumärkesprojektet Branding Sweden och bekanta dig med arbetsmodellen Mål, Mät,...
Michael Nilsson håller heldag på Bibliotekskonferensen 2013

Michael Nilsson håller heldag på Bibliotekskonferensen 2013

Den 19 mars går Bibliotekskonferensen av stapeln i Stockholm. Under tre dagar får alla som arbetar på bibliotek lära sig mer om varumärkesutveckling, sociala medier och ungas mediekonsumtion. Allt för att deltagarna ska få ett bättre grepp om bibliotekets möjligheter...
Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden är ett utvecklingsprojekt med fokus på varumärket Sverige. Vi på Manifesto har tagit initiativ till den här processen för att vi vill öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Varumärket Sverige står inför stora utmaningar framöver och vi vill...
Branding Sweden workshop under ledning av Kalle och Erica

Branding Sweden workshop under ledning av Kalle och Erica

Vi har precis satt igång med att utveckla en hemsida för Branding Sweden, vårt eget initiativ för att skapa ett bredare engagemang i näringslivet för vårt nationella varumärkesarbete. Våra eminenta praktikanter Kalle och Erika såg till att få upp alla idéer på bordet,...
Branding Sweden – Varumärket Sverige

Branding Sweden – Varumärket Sverige

Sveriges nationella varumärkesarbete är en tämligen toppstyrd historia. Tyvärr är det också ett bra (om än dåligt) exempel på hur det går när den ena handen inte ser vad den andra gör. De myndigheter som är satta att utveckla olika aspekter av varumärket Sverige,...