PROBLEM: Söderhamn vill minska utflyttningen och få folk att flytta in till kommunen. LÖSNING: Som vanligt undvek vi att basera varumärkesstrategin på kärnvärden och tog i stället fasta på de styrkor som var mest utslagsgivande. Vi »förbjöd« abstrakta begrepp som...
PROBLEM: Söderhamns kommun tyckte att det var tråkigt att det mesta man såg av stan på Youtube var berusade tonåringar som filmade varandra. LÖSNING: Kommunen tänkte göra en officiell informationsfilm som visade upp stan från sin bästa sida. Vi föreslog att Söderhamn...
Föredrag Vi anlitas ofta som föreläsare och workshopledare inom sociala medier, varumärkestänkande, branding, design, strategiarbete, kampanjplanering, reklamfilm, intern varumärkesutveckling, inredning som varumärkesbygge och kreativt skrivande. Workshops Det...
Vårt samarbete med Kristinehamns kommun pågår även under semestern. Platsmarknadsföring kan ta sig många olika uttryck. Under tio dagar i juli placeras lika många flaskposter ut i olika vatten i och omkring Kristinehamn. Den som hittar en flaskpost och bloggar om det...
Sedan i april samarbetar vi med Kristinehamns kommun. Vårt samarbete ska leda till en ny varumärkesstrategi och en ny kommunikationsplattform för Kristinehamn. I dagens nummer av Nya Kristinehamns-Posten slår vi ett slag för Kristinehamnare.com. Den här bloggen ska...