I vår bransch är det val varje dag. Som konsulter blir vi inte bedömda efter vad vi lovar utan efter vad vi levererar. I Söderhamn ledde vår varumärkesstrategi till kommunens första positiva befolkningsnetto på 21 år. Och till att vi just nu hjälper grannkommunen...
Om besöksindustrin ska bli en svensk basnäring behöver tre saker hända: 1. Många svenska destinationer måste bli betydligt mer konkurrenskraftiga. 2. Generellt sett måste kompetensen i näringen höjas. Och sist men inte minst (3.) måste vi få in ett större mått av...
Det är snart ett år sedan vi släppte förra numret av vårt nyhetsbrev Platskontoret: om platsmarknadsföring, varumärken och andra upplevelser. Det säger kanske något om hur snabbt vårt första år i Helsingborg har passerat förbi. Det tar sin lilla tid att driva ett eget...
Den här texten är ett svar på Dan Jönssons artikel “Väx upp, Helsingborg!” i Helsingborgs Dagblad söndagen den 2 februari. Hej Dan Jönsson, Under rubriken “Väx upp, Helsingborg” tar du heder och ära av två konsulter som har gjort en utredning av Helsingborgs kulturliv...
PROBLEM: Malmö stad och Polisen ville få Malmöborna att förstå sambandet mellan den organiserade brottsligheten och de val många gör i vardagen. LÖSNING: Vi skapade avsändaren Heja Malmö och förvandlade moralproblematiken till plånboksfrågor. RESULTAT: Redan de första...