Häromdagen höll vi vårt seminarium om sociala medier och andra sociala medier. Denna gång hade vi lagt visst fokus på PR-arbetet i de sociala medierna. Michael Nilsson pratade om den sociala revolutionen och valda delar från boken med samma namn. Petra Berggren visade...
Igår ordnade vi en Brand Day för två klasser kreativa marknadsförare på AcadeMedia. Inte ens utbildningens ledning hade fått veta hela programmet i förväg eftersom vi ville att de själva skulle vara med på samma villkor som eleverna. På 3,5 timmar fick de själva göra...
I det senaste numret av Brand Manager (med Johan Staël von Holstein som omslagspojke) har Michael Nilsson skrivit en krönika på temat design som ett förändringsverktyg. Vi fick kontakt med Brand Managers chefredaktör Christian Bye i somras då han besökte ett par olika...
Michael Nilsson intervjuas om intern varumärkesutveckling (Heart Direction) i Civilekonomen. Läs intervjun på: www.civilekonomerna.se Eller ladda ner den som pdf: Civilekonomen
Det interna varumärkesarbetet är på stark frammarsch i Sverige. Allt fler företag och organisationer börjar förstå värdet i att skapa en stark intern varumärkeskultur. Frågan är om något annat element i varumärkesarbetet har lika hög R.O.I. i dagens fragmenterade...