När vi skrev den första svenska boken om varumärkesutveckling i sociala medier, tyckte en och annan att vi hade tur eftersom boken kom precis när intresset började vakna. De flesta vet att tur och timing bara är ytligt bekanta. »Ju mer jag tränar, desto mer tur har...
PROBLEM: Hur får vi fler att ta till sig ekonomisk forskningslitteratur? LÖSNING: Efter att innehållet i utvalda avhandlingar om ekonomi komprimerats av SIR, gjorde vi en design för bokserien Forskning i Fickformat som både stack ut och kändes lätt att ta till sig....
1995 släppte D&AD en blivande bästsäljare om att skriva reklam. Häromåret gick D&AD och förlaget Taschen ihop för att producera en ny utgåva av The Copy Book (2011). I boken delar 48 av världens mest namnkunniga copywriters med sig av sin kreativa process. Och...
Vår Art Director Petra Lundin har jobbat med grafisk design i 20 år. Här ger hon två snabba tips på böcker som innehåller allt du behöver veta om typografi: »Om du är ute efter en bok på svenska är Typografisk handbok (Christer Hellmark, 2004) svårslagen. Ett annat...
Efter två böcker om sociala medier (Den sociala revolutionen – slutsåld och tillgänglig för gratis nedladdning via länken – och Sociala? Medier – En antologi om en ny tid) jobbar vi just nu på den tredje. Arbetsnamnet är Why Your Returns Are Love, och boken...