Om besöksindustrin ska bli en svensk basnäring behöver tre saker hända: 1. Många svenska destinationer måste bli betydligt mer konkurrenskraftiga. 2. Generellt sett måste kompetensen i näringen höjas. Och sist men inte minst (3.) måste vi få in ett större mått av varumärkestänkande. I dag marknadsförs fortfarande många destinationer utan strategi i största allmänhet och utan internetstrategi i synnerhet. Vår utbildning Destinationsutveckling och besöksdesign är utvecklad för dig som redan arbetar med destinationsmarknadsföring, eller som brinner för att få göra det. Teoretiska kunskaper varvas med praktiska moment där du successivt får utveckla en strategisk plan för ditt eget destinationsvarumärke. Utbildningen är skapad i nära samarbete med yrkesverksamma destinations- och näringslivsutvecklare och ges både som distans- och uppdragsutbildning.
Kursstart i september. Här kan du ladda ned kursprogrammet och läsa mer om utbildningen.
Bilden ovan är hämtad från vår Branding Sweden workshop. Foto: Sara Vaughn.