Häromveckan lanserades Göteborgs nya logotyp för besöksmarknadsföring (vad nu det är). Den här gången är det Laholms tur att hängas ut till allmän beskådan. Logotypen är kommunens nya varumärke men den ska även kunna användas av andra intressenter. Vi är inte särskilt förtjusta i vare sig illustrationen eller typografin utan tycker att logotypen känns som en ganska typisk reklambyråprodukt. Vi kan inte riktigt förstå varför många beställare envisas med att lägga ut designuppdrag på reklamare. Det är som att be Vägverket att bygga hus. Däremot tycker vi att det var på tiden att laxarna försvann ur bilden, för det brukar nappa ganska dåligt i Laholmsbukten.
Recent Posts
Categories
- Aktuellt
- Branding by Design Center
- CASE
- Debatt
- Designat
- Föredrag
- Hållbar design
- Heart Direction
- Kalender
- Kunder
- Manifesto backstage
- Manifesto Testar
- MOYO
- Nyhetsbrev
- Okategoriserade
- Out there
- Platsmarknadsföring
- Platsutveckling
- Press
- Social design
- Sociala medier
- Sommarbloggen
- Trendrapport
- Utbildning
- Workshops