Igår träffade jag Maria Skarve, varumärkesansvarig på Svenska Turistföreningen. STF har varit tidigt ute att marknadsföra sig i sociala medier. Vi skrev om kampanjen Sveriges svenskaste jobb i ett tidigare nummer av Platskontoret. I nästa nummer skriver vi om deras senaste sociala mediekampanj, Folkdräkt 2.0. Förmodligen kommer den kampanjen också vara ett av casen i vår bok med de bästa kampanjerna i sociala medier, som utkommer i augusti 2011. Här ser du en bra casefilm på Folkdräkt 2.0: https://manifesto.se.preview.binero.se/stf-och-folkdrakt-2-0-%E2%80%93-en-svensk-moderesa-med-brollopsknorr/
Recent Posts
Categories
- Aktuellt
- Branding by Design Center
- CASE
- Debatt
- Designat
- Föredrag
- Hållbar design
- Heart Direction
- Kalender
- Kunder
- Manifesto backstage
- Manifesto Testar
- MOYO
- Nyhetsbrev
- Okategoriserade
- Out there
- Platsmarknadsföring
- Platsutveckling
- Press
- Social design
- Sociala medier
- Sommarbloggen
- Trendrapport
- Utbildning
- Workshops