Igår ordnade vi en Brand Day för två klasser kreativa marknadsförare på AcadeMedia. Inte ens utbildningens ledning hade fått veta hela programmet i förväg eftersom vi ville att de själva skulle vara med på samma villkor som eleverna. På 3,5 timmar fick de själva göra en snabb konkurrensanalys, ha en namnworkshop, en designövning och lägga grunden till ett nytt nätverk som både ska fungera som ett alumninätverk och som ett fysiskt och mentalt gränssnitt till deras intressenter; praktikplatser och framtida arbetsgivare. Det blev en riktigt bra terminsavslutning, och trots att en del av eleverna hade tentat på förmiddagen höll de ett bra tempo hela vägen ut. Designövningen handlade om att analysera nio olika osthyvlar; i fråga om pris, greppvänlighet och om det var en hyvel man själv skulle vilja hemma. Allra bäst lyckades Yanto Egerö, som bara var 22 kronor från osthyvlarnas totalpris. Yanto fick med sig ett ex av Ostkompaniets Njutningslära hem.

Vinnare-osthyvel-tävling-Yanto